Що таке "нетикет"?

Спілкуючись у віртуальному середовищі слід пам’ятати, що тут, як і в реальному житті, існують свої правила поведінки, своєрідна культура віртуального спілкування, яку ще називають «нетикет».
Поняття «нетикет» з’явилося в середині 80-х років XX століття і поєднує у собі 2 слова — «мережа» (англ. net) і «етикет» (фр. etiquette). Інколи його ще називають «мережевий етикет» або «Інтернет етикет».
Нетикет створений для того, щоб всім (і досвідченим користувачам, і новачкам) було в рівній мірі комфортно спілкуватися між собою в Інтернет-просторі. Дотримуватися мережевого етикету насправді дуже просто, адже мережа — це громадське місце. Тому не можна робити ті речі, які не заохочуються в будь-якому цивілізованому суспільстві, наприклад, вживати ненормативну лексику, розпалювати національну ворожнечу, ображати людей або брехати.
Положення нетикету розділяють на три основні категорії:
  • психологічні, емоційні (використання звертань: «ти», «ви», смайликів, підтримка або ігнорування новачків тощо);
  • технічні (використання певної довжини рядків, обмеження на розмір листів, їх підписи, допустимість написання у верхньому регістрі, допустимість форматування, виділення курсивом, кольором тощо);
  • адміністративні (правила заголовків тем, правила цитування, допустимість реклами, допустимість флейму, дотримування тематики співтовариства).
Під порушенням нетикету, які найчастіше виникають в мережі Інтернет, розуміють образи та перехід на особистості, відступ від теми, який робиться зловмисно (офтопік), рекламу, саморекламу у невідповідних місцях. Також, порушенням нетикету вважають наклеп або іншу зловмисну дезінформацію, чи плагіат.

2 коментарі:

  1. Якими правилами нетикету користуєтесь особисто Ви?

    ВідповістиВидалити
  2. Намагаюся користуватися всіма. Лиш дотримуючись сукупності цих правил можна вести продуктивну бесіду з іншими користувачами мережі.

    ВідповістиВидалити